onsdag 29 oktober 2008

Kafferep o småkakor


Här är en söt liten sockerskål o mjölk/gräddkanna i blått pressglas som funnits i huset jag bor i så länge jag kan minnas. De plockades fram till kaffe´t när det var nåt litet extra, inte till vardagsgästerna utan om farmors systrar med familjer kom på besök eller om det var storhelg med många gäster. Jag tycker fortfarande om dem kanske mest för att minns kafferepen där jag fick äta mina älskade småkakor, framför allt finska pinnar och pepparnötter till jul. En del av er vet att jag är ett riktigt litet kakmonster :-).
Nu börjar jag längta till jul. Jag hoppas jag hinner göra nåt arrangemang av enriset, tallriset mm som jag plockade i söndags på skogspromenaden. Ska se om jag hinner med det under helgen kanske. Vill hitta en krans-stomme så jag kan göra en egen krans till jul men jag är inte så säker på att det finns nåt sånt här Kanske får ta en tripp till happis eller torneå o se om Tiimari finns kvar och se vad de har att erbjuda.
Ha en trevlig onsdag !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mysigt med kafferep.
Så ni har oxå en snygging!? han (Charlie) är ju ganska lik våran Zigge. Visst är dom för underbara dessa hundar, jag är fullstäningt helkär i min "kille".Men du ska se vad lättlärda dom är på saker som inte lär dom *fniss* Det man försöker lära hand et vill han inte minnas.

Kram Pernilla

Golden&Vitt sa...

Jätte fina är dom sockerskålen och mjölk kannan.

Tiimari har ju flyttat till den nya och STORA shopping centrumet i Torneå. Jag var dit idag,,,wow så lyxigt med alla affärer där.

Min dator har pajjat så nu kan jag inte "häls på " som jag brukar..kommer att få blogg abstinens...

Ha en lagom spökig helg/ Annika