torsdag 2 oktober 2008

Värmefotografering



Den 1 december 2004 var en otroligt kall dag. Det var minst 25 grader kallt ute. Just denna dag hade vi anlitat en mäklare för värmefotografering av huset. Sagt och gjort mäklaren kom, fotograferade huset både inne och ute och så småningom levererades bilderna så vi kunde se om det fanns något lite mindre isolerat ställe där värmen kan försvinna för sånt kan ju hända i ett så pass gammalt hus som detta.

En av bilderna visade ett hörn i vardagsrummet och Molly (som den linslus hon är, eller ?) skulle ju givetvis vara med på bild så hon fotograferades också. Hennes kroppstemperatur var 35.7 grader. :- ) och som ni ser så fanns det vissa delar som skulle behöva få lite med isolering. Vilket vi ännu inte gjort nåt åt men det är väl bra att ha informationen ??!

(De blå fälten talar om att det är mellan 15 - 22 grader, de gröna fälten talar om att det är mellan 22-37 grader och de röda fälten markerar värme mellan 37 grader och uppåt. )

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Så spännande - men lite naturlig ventilation är ju också bra!

Jag är ju helt oteknisk egentligen...men jag lär mig!

Nu har jag MUSIK på min blogg...det du!:-)

Kram Maud