måndag 13 oktober 2008

Den som spar han har...

... om inte annat en massa grejer att förvara. Det är nog något som stämmer in på mig för jag har, liksom Pippi Långstrump, alltid varit en sak-letare, ända sedan jag var väldigt liten.

Den här lilla ficklampan fick jag av min morfar
när jag var liten. Den hade de själva använt
när det var mörkt i byn Sangijärvi.



Strykjärnet fick jag också när jag var liten av farmor.


Den här kameran fick jag av farmor och farfar.


Den här lilla lådkameran fanns också hos
min mormor och morfar en gång i tiden.




De här fina kakburkarna hittade jag på en loppis
i Stockholm för några år sedan.



Dessa kakburkar köpte min morfar till mig på en marknad för några år sedan.


Samlingen finns för tillfället i köket men det kanske blir ändring på det snart, vi får se.

Inga kommentarer: