torsdag 9 oktober 2008

Presenter är kul att få !


Ett smycke skrin från Damaskus

I söndags fick jag detta fina skrin då en tidigare arbetskollega och hans fru kom förbi på en kaffe och fika. Jag blev jätteglad och väldigt förvånad för jag hade inte väntat mig någon present av dem. De är så rara och gulliga så. Vi satt länge och pratade om ditt och datt och jag kände mig ibland som en levande frågeställare från TV-programmet 10.00 kronors frågan. Det var första gången jag träffade hans fru som är från Damaskus och det är så spännande och intressant att möta nya människor och höra om kulturer från för mig okända delar av världen.

2 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej!

vad roligt med oväntade presenter och besök! Håller med om att det är intressant att höra om hur andra har det i kulturer som skiljer sig från våran...

Gillar historien om ditt hus förresten! :)

ha en bra helg!
Kram Hanna

Golden&Vitt sa...

Hej , vad roligt att du hittade till mig.
Jag som är ganska ny i denna bloggvärld inredning ( har bloggat mest med hundfolk) blir såå glad att vi är så många i Norrbotten som bloggar och har samma intresse.

Och gissa om jag blev GLAD när du hade nämt mina sockar i din blogg, åhh så gulligt. Och dina sockar är minst lika fina!

Hit ska jag kika in fler gånger, nu måste jag skynda ut och göra höst sysslor...Ha en bra dag/ annika från haparanda