fredag 24 oktober 2008

Helg igen !

Så var det helg igen. Varje vecka känns numera som om den bara innehåller måndagar och fredagar, så snabbt rusar det på.
Igår hade jag en alldeles underbar eftermiddag och kväll tillsammans med min kompis gosse O som är 5 år. Jag hämtade honom från dagis, och när jag kom ner för dagisbacken så upptäckte han mig och slängde sitt svärd (en röd liten kratta) och kom rusande mot mig i vild galopp och kastade sig om min hals. Vilken känsla ! Innan vi gick så visade han mig sina teckningar och sin pyssellåda och sen gick vi upp till bilen där Charlie satt o väntade på oss. Det är så kul att se att barn och djur kommer så bra överrens. De måste förstå varandra på ett alldeles särskilt sätt. Vi lekte med Charlie en hel del under kvällen och så lekte vi givetvis med bilar så klart men där fick inte Charlie vara med :-) Vid sju åkte vi till O och jag blev invigd i ett tv-spel/bilspel. Jisses, jag begriper inte hur dessa barn kan hantera alla knappar och spakar med sån finess. Min bil var mest utanför banan eller så kraschade jag i nån mur. Sen var det dags för pyjamas och gonattsaga, det bidde 3 böcker innan gossen kände att han var nöjd och somnade.

Så imorgon är det lördag och jag ska försöka ta tag i några måsten, får försöka lägga om till vinterdäck för vintern kan ju komma vilken dag som helst och så får jag väl försöka städa lite och så får jag väl se om jag kan närma mig skrivbordet. Vi får se vad jag hinner för vid tre så är vi ett gäng tjejer (visst är vi väl fortfarande det även om en del av oss passerat 40) som ska scrappa lite. Skulle jag beskrivit det så skulle jag sagt att vi ska göra kort :-) kanske man kan få till ett litet julkort.


Här kommer några bilder (suddiga) på mina fynd från stolpbodan från förra helgen.



2 kommentarer:

Vit Spets sa...

Hej!
Tack för kommentaren, alltid lika roligt att få inspirera andra :)
Kul att få tillbringa en alldeles egen tid med din kompis son!

Hoppas att några julkort kommer till idag då!

//Siv

Cajo sa...

Hej hej.. Fick bara till ett färdigt kort på pysselkvällen så jag var lite besvkiken. Men sen förgyllde O min kväll så jag fick sån energi på kvällskvisten (se bloggen)och fick påbörjat en hel hög. De är dock inte färdigställda ännu.