tisdag 14 oktober 2008

Skridskotider


Snart är det dags att plocka fram skridskorna och ta sig en liten vända på isen. Nåja vi får väl hoppas att det dröjer ytterligare någon månad innan isen ligger så tjock så man skulle kunna åka skridskor på den, om man ville. Dock är jag inte lika modig som många andra som tar fram långfärdsskridskorna och ger sig ut på sjöar, älvar och hav.

Jag upptäckte för ett tag sen dessa nere i källaren och tänkte att de kan få komma fram i dagsljuset. Vet inte än hur eller var de ska få pryda huset men jag hittar nog på nåt så småningom.

3 kommentarer:

Golden&Vitt sa...

Hej igen, vad du är flitig på att blogga. har ju missat förra inlägget ...Åhh vad nostalgisk jag blir av dom gamla kakburkarna,min mormor hade oxå såna.
Tur du har sparat allt det där.

Skridskorna är ju hur häftiga som helst .

Ha en skön vecka/ annika från haparanda

Cajo sa...

Vilka fynd du gör hela tiden. Hela huset är ju en skattkammare! :-)

Vit Spets sa...

Skridskorna är fina - vissa vet jag har målat sådana vita oxå...
Önskar att jag inte va så rädd för isen annars skulle jag oxå gilla långfärdsskridskor :) men kanske någon gång...

Tradera är jobbigt men det går att lägga in "påminnelse" om man så gärna vill vinna en auktion
Ha det bra
//Siv