fredag 19 december 2008

Hittar inte rätt...

blankett.
Igår var jag hemma från jobbet för vård av sjuk hund (VAH) och jag har sökt och sökt men inte hittar jag den. Alltså blanketten på försäkringskassans hemsida för "vård av sjuk hund" Måste nog skriva till den nya generaldirektören för försäkringskassan och fråga var man hittar det lilla formuläret. Nåja får ta komp så länge.
Anledningen till att jag var hemma var att lilla söta Charlie, (ja jag tycker faktiskt att han är en riktigt söt o go hund) hade tid hos tandläkaren. I det gemensamma väntrummet till tandläkar- och läkarmottagningen fick han träffa en väldigt skällig, liten hund, förmodligen jätteskärrad samt en bullterier med stor plastkrage runt halsen som hade en skada på foten samt ytterligare en hund som var så glad så. Charlie tyckte väl inte direkt att det var nån hit att vara i väntrummet överhuvudtaget och den där skällande hunden var heller inte så kul och när stackars lilla bullterriern med krage kom in och började skälla och rumstrera med sin krage i alla stolar så var måttet rågat tyckte Charlie för då skulle han upp i mattes trygga famn.
Så kom då Charlies tur och vi gick in och när han fick se tandläkaren Kristina så skulle han ut därifrån men snabbt som ögat så hade han fått en lugnande spruta och sen var det dags. De övre hörn (hugg) mjölktänderna skulle dras eftersom de permanenta tänderna redan kommit fram. Matte valde att gå ut och läsa anslagstavlan och broschyrer men alla som känner mig vet att jag är aningens vetgirig så efter en stund så knackade jag på för att i nästa stund stå och se på när några andra mjölktänder lossades från överkäken. Sen var det kloklippning på programmet och när jag såg hur mycket de klippte så skämdes jag Tänk hur jag fjantat runt och knappt klippt något varje vecka Skulle jag hållit på så där så hade ju hundstackarn haft världens längsta klor trots klippning varje vecka. Nå allt var nu klart. Charlie gick på ostadiga men mycket bestämda tassar ut från tandläkaren till bilen och blicken sa tydligt "hit ska jag INTE igen".
När vi kom hem så sov 4,6 kilos hunden i 5 timmar så jag passade på att baka.
Det blev saffransbullar, sirapsbröd och pepparnöter.

2 kommentarer:

Cajo sa...

vetgirig... det är väl bara förnamnet!! Men - tänk så klok du blir av allt ändå!

Så gott fikat ser ut - ser fram emot det!

Anna sa...

Jag vill också fika! :)
Vad duktig du har varit nu! (o Charlie också för den delen ;)