fredag 7 november 2008

Är han kvar?



Trollis kikar ut från "katt&hundmat"skafferiet (samt skogarderob) för att se om kusten är klar. Charlie hade i sin ivriga lek med sin favoritleksak motat in henne i garderoben.
Tänk om hon skulle komma åt maten, då skulle hon bosätta sig där inne min lilla mulliga gulliga kissekatt.

Igår hade Charlie besök av sin bästis Dante (som också är en havanaise hanne). De busade som galningar med varandra och efter ett tag så tog vi dem i koppel och promenixade runt byn. Och jag tänkte ju i mitt stilla sinne att nu kommer han sova som en stock min lilla trasselsudd, men icke då Nä han var lika pigg o busig som vanligt hela kvällen.
Jag undrar ibland om denna lilla hund har någon släng av ADHD :-) för någon mer energisk liten varelse har jag aldrig skådat, men å andra sidan så brukar det ju heta sådan husse sådan hund så... ja ni förstår nog vad jag syftar på. Jag har i o f sig inte någon diagnos men när jag läser artiklar och böcker i ämnet så kan jag bara små le då jag hittar drag av mig själv i vissa beskrivningar i litteraturen.

Inga kommentarer: