tisdag 2 september 2008

"Matte" ledig

Den 14 augusti gick jag på semester eller som mina vänner säger "matte-ledighet". Den 15 augusti kl 12 kom jag hem med Charlie, en liten bichon havanais kille som föddes den 16 juni 2008, och sedan dess har jag mest suttit på golvet och "myst" med honom. Tiden går fort men han har redan lärt sig vad han heter, hur man ska göra för att sitta och ligga och när det inte är för mycket "ludd i öronen ", som nalle puh brukar säga då någon inte vill lyssna, så kan han t o m " kom hit" men då får det inte finnas någon katt i närheten. Det har redan hunnit gå 2 veckor och i morgon ska jag avbryta min semester och jobba 1 dag och alla djuren ska vara hemma utan matte. Det känns lite läskigt men ska nog gå bra och sen ska jag vara ledig till den 22 september.

2 kommentarer:

Cajo sa...

Välkommen till cybervärlden vännen!! Jag har minsann väntat på en inbjudan.. :-)

Hoppas allt går bra med de små liven och att du snart är tillbaka på jobbet. Det är tomt utan dig där!
/Kramis

Anna sa...

Jag tycker att du ska stanna hemma ett tag till så jag har någon att vara mammaledig med ;)